VALORS DE LES PERSONES, NOU ACTIU PER A L'EMPRESA?
Implicació dels nous professionals al món empresarial
Com ha d'afrontar l'empresa un context en el qual els professionals responen cada vegada menys als valors com l'esforç, la disciplina o el compromís amb un projecte? Representen aquests valors un actiu per al treballador jove? I per a la gestió empresarial?
El lideratge, la capacitat de ser creatiu, saber treballar en equip i adaptar-se a l'entorn o comprometre's en un projecte són requeriments molt valorats a l'hora de seleccionar el nou personal per part de les empreses.
Malgrat això, alguns valors socioculturals del nostre entorn com la immediatesa, la cultura de l'abundància, la concessió, la gratificació ràpida, l'individualisme, la baixa resistència a la pressió, el culte a la tecnologia, el menor valor que es dóna a l'experiència o l'exigència de reconeixement a curt termini dificulten que l'empresa trobi professionals que responguin als requisits desitjats.
Les noves generacions de joves disposen d'un fàcil accés al coneixement, a través de la múltiple oferta formativa o mitjançant les noves tecnologies de la informació. Però molt sovint, quan aquests joves s'incorporen al món empresarial, personifiquen també un canvi en el context del qual els valors tradicionals com ara la disciplina, l'esforç, la humilitat o el mètode són difícilment entesos com a necessitats per a la millora de la seva projecció i el seu desenvolupament professional.
Aplicat al mercat i a les relacions empresa-treballador, en el moment que aquests joves s'incorporen al mercat laboral, aquestes variables generen un nou perfil de professionals cada vegada més exigents, que fan que l'estil tradicional de gestió empresarial afronti un canvi important: nova visió dels recursos humans, adaptació de la cultura corporativa, renovació del model de lideratge, gestió d'equips de treball, gestió de la personalitat, etc.
Com afronten els empresaris el repte de la incorporació dels nous professionals? Com es pot donar resposta a aquesta situació? En aquest context, la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa proposa un entorn de reflexió en el marc del proper debat CAMBRACTIVA, on es plantejaran els aspectes següents:
- La visió empresarial i professional: estereotips i valors de les noves generacions
- Amb quins valors i competències afronten els joves la seva incorporació a l'empresa?
- L'empresa es veu condicionada pels nous valors imperants?
- Els valors tradicionals representen una oportunitat professional?
- Estem davant una crisi de la cultura de l'esforç? Escenari pessimista o escenari optimista?
- Quines són les tendències en el futur? La "generació Einstein".
- Com implicar els nous professionals joves en els valors del treball? Les claus per reaccionar i actuar de forma competitiva.
- Les universitats i les escoles de negocis estan allunyats de la realitat empresarial?
Ponents:
JAVIER ELZO
Catedràtic de sociologia de la Universitat de Deusto i especialista en joventut.MAURITS HENDRIKS
Seleccionador nacional espanyol d'hoquei herba masculí.JOAN PUIG
Director general de recursos humans de Sony.ANTONI GIRÓ ROCA
Rector de la Universitat Politècnica de Catalunya.Moderador:
MARTÍ SABALLS
Subdirector d'Expansión.Dilluns 13 de febrer del 2008, de 18 a 20 hores
Lloc:
Sala Forum del Diari Terrassa
(Vinyals, 61 Terrassa)
És imprescindible confirmar l'assistència:
Albert Moreno · amoreno@cambraterrassa.es
Eva López · elopez@cambraterrassa.es
93 733 98 33