EL TÈXTIL DESPRÉS DE LA LIBERALITZACIÓ COMERCIAL
Pot sobreviure avui el sector textil?
Quins subsectors són competitius?
Quines són les estrategies de futur?
Com és la competència actual?
El conjunt de la indústria tèxtil està format per una sèrie de processos interrelacionats que tenen com a finalitat oferir una àmplia gamma de productes vinculats amb el vestit, la llar, la decoració i els usos industrials. De fet, el sector tèxtil i de la confecció ocupa un lloc rellevant dins de l’estructura industrial espanyola, donant feina a 223.800 persones, xifra que representa el 8,5% de l’ocupació industrial d’Espanya. L’aportació d’aquesta activitat al producte industrial del país és de 5.500 milions d’euros, que representa el 5,5% del total.
L’evolució del sector tèxtil i de la confecció durant el 2005, després de l’entrada en vigor de la liberalització comercial, ha estat marcada per un fort creixement de les importacions, fonamentalment de Xina, i l’estancament de les exportacions que està provocant un increment en el dèficit de la balança comercial, situant-la en 4.200 milions d’euros, el que suposa un deteriorament interanual del 22% respecte l’any anterior.
L’adaptació constant a les noves condicions del mercat provoca contínues reducció del número d’empreses, de la capacitat productiva i de l’ocupació del sector, degut al tancament d’instal.lacions i al redimensionament als actuals nivells de demanda del mercat. Malgrat tot, elements com disseny i innovació es fan presents més que mai en el futur de la competitivitat del sector.
Amb aquesta sessió de debat, la Cambra vol aportar una reflexió constructiva sobre un dels temes d’actualitat que més preocupen avui al sector de la mà d’empresaris, especialistes i representants de les Administracions.
- Les noves regles del mercat. L’impacte de la competència de Xina en el sector tèxtil
- Els rerafons de les importacions asiàtiques a Europa i Estats Units. Situació de l’entorn de competència de cada mercat
- L’ús de la globalització per part del sector de la confecció i distribució
- L’alternativa al producte tèxtil asiàtic. Estem en un procés de vulgarització i banalització de la moda? A la recerca de la pròpia identitat
- Com és l’empresa tèxtil competitiva i amb futur? El futur de l’actual treballador tèxtil
- El paper de les grans cadenes de distribució després de la liberalització comercial
- Les estratègies empresarials de futur. Els comportaments dels consumidors de moda
- Paper de la innovació en el futur del tèxtil català. Com s’ha de materialitzar aquesta innovació?
Ponents:
JOSEP Ma BENAUL
Professor d'Història Econòmica i especialista en història de la indústria tèxtil a Catalunya.JOAN CANALS
Vicepresident del Consell Intertèxtil Espanyol.EUSEBI CIMA
Director general del Grup DEQUITEX.RAFAEL MÁRQUEZ OSORIO
Subdirector general de Comerç Exterior de Productes Industrials del Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç.Moderador:
FRANCESC FLOTATS
Conseller delegat de F. FLOTATS SA i vicepresident de la Cambra de Comerç de Terrassa.Dimarts 28 de febrer del 2006, de 18 a 20 hores
Lloc:
Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa
(Blasco de Garay, 29 08224 Terrassa)
És imprescindible confirmar l'assistència:
Núria López · nlopez@cambraterrassa.es | 93 733 98 33
Josep Invers · jinvers@cambraterrassa.es | 93 733 98 30
Sessió Gratuïta